Sağlık Bakanlığı, sağlık kuruluşlarında görevli kadın personelin okul öncesi çocuklarının kreş ihtiyacının karşılanması için düzenlemeye gitti.
Bakanlık Müsteşarı Eyüp Gümüş, valiliklerden, sağlık kuruluşlarında çalışan personelin 0-6 yaş grubundaki çocuklarının kreş imkanlarının tespit edilmesini, 50 ve üzeri çocuğun bulunduğu kuruluşların bünyesinde kreş açılmasını, bu sayının altındaki yerler için de birden fazla sağlık kuruluşuna yönelik ortak kreş imkanı sağlanmasını istedi.
Gümüş, sağlık kuruluşlarında kreş açılması için valiliklere genelge gönderdi.
Kadının çocuk eğitimi ve gelişimindeki yerinin doldurulamayacağı gerçeğiyle birlikte çalışma hayatına katılımının her geçen gün arttığına işaret eden Gümüş, ülkede kadın çalışan sayısının en fazla olduğu sektörlerden birinin sağlık sektörü olduğunu, sağlık kuruluşlarının 24 saat esasına göre aralıksız hizmet verdiğini anımsattı.
Gümüş, kadının çalışma hayatında daha fazla yer alması, sağlık sektöründeki yoğunluğu ve nöbet zorunluluğunun, bu alanda çalışan personelin okul öncesi çocukları için kurum bünyesinde çözüm sağlanmasını gerekli kıldığını ifade ederek, sağlık kuruluşlarında çalışan personelin sorun, ihtiyaç ve talepleri dikkate alınarak okul öncesi çocukları için kreş hizmeti verilmesi gerekliliği doğduğunu bildirdi.
Sosyal devlet anlayışı gereğince çalışanların memnuniyetinin sağlanması, mağduriyet oluşturan konuların çözümüne çalışılmasının hizmet kalitesini artıracağına dikkati çeken Gümüş, “Anılan saiklerle ilinizdeki sağlık kuruluşlarında çalışan personelin okul öncesi 0-6 yaş çocuklarının kreş imkanlarının tespit edilerek 50 ve üzeri çocuğun bulunduğu kuruluşların bünyesinde kreş açılması, bu sayının altında kalanlar için ise birden fazla sağlık kuruluşuna yönelik ortak kreş imkanı sağlanması için sağlık kuruluşlarınca ivedilikle gerekli çalışmaların başlatılarak kreş hizmetinin verilmesinin sağlanması ve yapılan çalışmaların izleme, koordinasyon ve denetiminin valilliğinizce yapılması hususunda gereğini rica ederim” ifadesini kullandı.
Bir yanıt yazın