İzmir’in en büyük sağlık kuruluşu Katip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) İzmir Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi, asistan eksikliği nedeniyle zor günler yaşamaya başladı. Yüksek Öğretim Kurumu’nun yeterli asistan göndermemesi nedeniyle hastanede sağlık hizmetleri aksamaya başladı. Günde bin hastaya hizmet veren ve kısa sürece önce yenilenen Acil Servis’te sedyeler üzerinde bekleyen hastalar uzun kuyruklar oluşturdu. Hastane yönetimi önlem olarak Acil Servis hizmet alanını yarı yarıya düşürdü.
18 Şubat 2011’de gerçekleştirilen düzenlemeyle Sağlık Bakanlığı hastaneleri ile üniversitelerin işbirliğinin önü açıldı. Aynı yıl İKÇÜ ile İzmir Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi arasında ortak kullanım anlaşması imzalandı. Artık İKÇÜ’nün Tıp Fakültesi olarak hizmet veren İzmir’in en büyük sağlık kuruluşu olan hastanede de yeni bir dönem başladı. Ancak daha önce Sağlık Bakanlığı tarafından asistan görevlendirmesi yapılan hastaneye bu protokol sonrası, YÖK’e bağlı Tıpta Uzmanlık Kurulu asistan görevlendirmeye başladı. Hastadeki öğretim üyesi sayısı kadar asistan gönderen kurul, 50’ye yakın öğretim üyesinin görev yaptığı İzmir’deki hastaneye ihtiyacının çok altında asistan görevlendirdi. Bu yüzden hastanenin yükünü çeken asistanların sayısı gitgide azalmaya başladı. Hastanede görev yapan asistanların sayısı 400’lerden 200’lere düştü.
İKÇÜ İzmir Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Yöneticisi Prof. Dr. Mustafa Demirci, “Asistan sayımız ortalama 400’lerden 200’lere düştü. Bu durum hastanemizin hizmet sunumunda hekim ve diğer sağlık personelinin iş yükünü artırdı” diye konuştu. Sağlık Bakanlığı’nın yaptığı girişimin ardından asistan görevlendirme yetkisinin Tıpta Uzmanlık Kurulu’ndan yeniden Sağlık Bakanlığı’na devredildiğini anlatan Demirci, “Sağlık Bakanlığı bu yıl Eylül ayında asistan atamalarını gerçekleştirecek. Hastanemize 60 asistanın atanmasını istiyoruz. Eğer bu sayısının altında asistan atanırsa işimiz daha çok zorlaşacaktır” dedi.
SEDYEDE BEKLİYORLAR
Bir zamanlar İzmir’in en kaliteli acil servislerinden olan İzmir Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servisi S.O.S. veriyor. Tanı koyup acil servise sedye ile birlikte alınan hastalar, tedavi olmak için saatlerce kuyrukta bekliyor. Hasta yakınları, “Acil serviste doktor yok. Koskoca hastanenin acil servisi 3-4 doktorla döner mi? Hastalarımıza zamanında müdehale edilemiyor. Acilde çile çekiyoruz. Bu soruna bir an önce bir çözüm bulunmalı” diye isyan etti.
Bir yanıt yazın